10 Ιουλ 2011

Ο ΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ

Για όσους εν μέσω καλοκαιριού αναζητούν τη χρυσή οδό της ορθής διατροφής...
που βοηθά στη συντήρηση ενός λεπτού και υγιούς οργανισμού έχω την παρακάτω είδηση:

1
Χρειάζεται να πιστέψεις ότι το μόνο πράγμα που έχει σημασία είναι η σύνθεση της τροφής που βρίσκεται στο πιάτο σου. Μην εστιάζεσαι σε τίποτε άλλο. Μη σκέφτεσαι πόσο να φας. Μη σκέφτεσαι την άσκηση. Δεν έχει σημασία αν είσαι καλό άτομο, ή αν πηγαίνεις στην εκκλησία, ή αν σε πείραζαν οι συμμαθητές σου στο σχολείο.
Το θέμα είναι το φαγητό. Το μόνο που έχεις να κάνεις για να αλλάξεις μόνιμα τη ζωή σου, το εννοώ ειλικρινά αυτό. Για να χάσεις το επιπρόσθετο βάρος και να ξανακερδίσεις τη χαμένη σου υγεία χρειάζεται να αλλάξεις τη σύνθεση των γευμάτων που βάζεις στο στόμα σου.
2
Μπορείς να μάθεις την αλήθεια για τη μόνιμη απώλεια βάρους ανοίγοντας απλά τα μάτια σου. Κοίτα τον κόσμο γύρω σου. Ποια είναι τα εκατομμύρια άνθρωποι που φαίνονται λεπτοί, υγειείς και νέοι; Ποιο είναι το σωματικό σχήμα που θέλεις; Διάλεξες τους Ιάπωνες, Tαϊλανδέζους, Περουβιανούς και Μεξικάνους αγρότες;
Πόσεξες επίσης ότι όλοι αυτοί οι άνθρωποι ακολουθούν διατροφή βασισμένη στους υδατάνθρακες: ρύζι, πατάτες, φασόλια και καλαμπόκι;
Τρώνε πολύ λίγο κρέας, γαλακτοκομικά και επεξεργασμένες τροφές. Αποφεύγουν επίσης τις ασθένειες που είναι συνηθισμένες σ’ εμάς.
Άλλαξε τα γεύματά σου σ’ αυτές τις απλές τροφές και λύσε τα προβλήματα υγείας και βάρους. Κάνε αυτή την απλή παρατήρηση και δε θα ξεγελαστείς ποτέ ξανά από τις δίαιτες της μόδας.
3
Όσο περισσότερο τρως, τόσο λεπτότερος και υγιέστερος γίνεσαι. Έχεις δοκιμάσει στο παρελθόν δίαιτες χαμηλές σε θερμίδες. Οι πλείστες από αυτές τις δίαιτες βασίζονται στον περιορισμό της ποσότητας που τρως. Θυμάσαι τους αγωνιώδεις πόνους της πείνας; Πώς ήταν δυνατόν να αναμένεις να νικήσει η θέλησή σου; Σε κάθε μετέπειτα προσπάθεια να ακολουθήσεις δίαιτες με ελεγχόμενες μερίδες και περιορισμένες θερμίδες είχες χειρότερο αποτέλεσμα από τις προηγούμενες προσπάθειες σου. Ο πόνος της πείνας είναι δυνατός δάσκαλος.
Αντί να λιμοκτονείς, στις πιο απελπισμένες σου ώρες, έφαγες ότι μπορούσε να χωρέσει το στομάχι σου σε κρέας, τυριά και αυγά (αλά δίαιτα Άτκινς). Αρρώστησες με κέτωση (συσσώρευση κετόνων από τη διάσπαση του λίπους), έχασες την όρεξή σου και λίγο βάρος. Είναι δυσάρεστο να είσαι άρρωστος, γι’ αυτό σταμάτησες αυτή τη βλακεία και ξαναπήρες το χαμένο βάρος. Τώρα ανησυχείς για τις πιθανές μακροπρόθεσμες συνέπειες από όλο αυτό το λίπος και τη χοληστερόλη – καρκίνος, καρδιακά νοσήματα, αιμορρόιδες, κλπ.
Απέφυγε όλες τις ζωικές τροφές με τα κορεσμένα λιπαρά και θα ξαναβρεις τη φόρμα σου.
4
Αν δοκίμασες στο παρελθόν να ακολουθήσεις μια φυτοφαγική δίαιτα και παραστράτησες, μην απογοητεύεσαι. Όπως η πείνα, έτσι και η απόλαυση είναι δυνατός δάσκαλος. Παράλληλα, θυμάσαι αυτή την εμπειρία σαν την περίοδο που ένοιωθες εξαιρετικά, έχασες βάρος χωρίς κόπο και δεν ήσουν ποτέ πεινασμένος. Το σώμα σου θεραπευόταν και το μέλλον διαφαινόταν ελπιδοφόρο.
Ήρθε τώρα ο καιρός να δώσεις άλλη μία ευκαιρία σε μια δίαιτα βασισμένη στις φυτικές τροφές – και θα έχεις καλύτερα αποτελέσματα από την προηγούμενη φορά – θα ακολουθήσεις με μεγαλύτερη πίστη αυτό το φωτισμένο μονοπάτι – και θα γίνεσαι δυνατότερος, λεπτότερος και ομορφότερος καθώς θα περνούν οι μήνες και τα χρόνια.
Για να επιταχύνεις τη μείωση του βάρους σου, αύξησε την ποσότητα των πράσινων και κίτρινων λαχανικών στη διατροφή σου. Όμως μην το παρακάνεις με το κουνουπίδι και τον αρακά που έχουν χαμηλές θερμίδες. Οι υδατάνθρακες πρέπει να παραμείνουν η κύρια πηγή καθαρών θερμίδων που ικανοποιούν την πείνα.
Ακολούθησε, λοιπόν, μια φυτοφαγική δίαιτα αποτελούμενη από φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς και δημητριακά. Εστιάσου σε ολόκληρους σπόρους, όχι στο επεξεργασμένο αλεύρι, όπως αυτό που βρίσκεται στα κουλουράκια και τα κρακεράκια, το άσπρο ψωμί και ζυμαρικά. Δώσε ποικιλία και χρώμα στη διατροφή σου και το μεγαλύτερο μέρος των τροφών να είναι ζωντανές (σαλάτες, φρούτα, ξηροί καρποί και φύτρα σπόρων).
5
Ο στόχος σου πρέπει να είναι να βρεις κάποια γεύματα που πραγματικά απολαμβάνεις και τα οποία είσαι διατεθειμένος να φτιάξεις ξανά και ξανά. Η Μαρία έχει δημοσιεύσει πέραν των 250 συνταγών. Στόχος σου είναι να βρεις κάποια πιάτα που σου αρέσουν για πρόγευμα, κάποια για γεύμα και μερικά απλά για δείπνο. Όταν κάποιος σε ρωτήσει: “Τι θα φας;” θα του απαντάς, για παράδειγμα: “Γίγαντες στο φούρνο, πράσινη σαλάτα, και ψωμί ολικής άλεσης.” Να σκέφτεσαι γεύματα φυτικά.

6
Το λίπος που τρως είναι το λίπος που φοράς. Να ξέρεις ότι τα λίπη από ζωικές τροφές όπως κρέας, πουλερικά, ψάρια, γάλα και τυρί, θα μεταφερθούν και αποθηκευτούν στο σωματικό σου λίπος και καλό είναι να αποφεύγονται τελείως. Μεγάλες ποσότητες ελαίων βρίσκονται και σε κάποιες φυτικές τροφές, όπως ξηρούς καρπούς, σπόρους, αβοκάντο και ελιές. Αν και ωφέλημα έλαια, πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο.
Οι πιο βλαβερές πηγές λιπαρών είναι οι συμπυκνωμένες ζωικές μορφές, όπως το ξύγκι (λαρδί, λίπος). Όταν αναμειγνύεται σε σούπες, λαδερά και αρτοποιήματα φαίνεται να χάνεται, μόνο όμως για να ξαναπαρουσιαστεί γύρω από τη μέση σου. Το λάδι που εξάγεται από κάποια φυτά, όπως η ελαιόλαδο, το καλαμποκέλαιο, το ηλιέλαιο και το λινέλαιο καλύτερα να καταναλώνεται ωμό και σε μικρές ποσότητες.
7
Υπό κανονικές συνθήκες, οι υδατάνθρακες δε μετατρέπονται σε σωματικό λίπος. Αντί να αποθηκευτούν, οι επιπρόσθετες θερμίδες από τους υδατάνθρακες καίγονται για τη διατήρηση της σωματικής θερμότητας, που αποβάλλεται από τους πνεύμονες και το δέρμα.
Μόνο όταν καταναλώνουμε πολύ μεγάλες ποσότητες επεξεργασμένου αλευριού και απλών σακχάρων θα καταφύγει το σώμα μας στη μετατροπή των υδατανθράκων σε λίπος, μια διαδικασία που λέγεται “εξ αρχής λιπογένεση”.
Εξαίρεση αποτελεί η φρουκτόζη, που παρουσιάζεται συχνά σαν συμπυκνωμένο συρόπι καλαμποκιού και βρίσκεται στα αναψυκτικά και τις καραμέλες, που σαν απλός υδατάνθρακας μετατρέπεται εύκολα σε σωματικό λίπος. Αντιθέτως, να σκέφτεσαι το ακόλουθο: “Οι υδατάνθρακες που βρίσκονται στο ρύζι, τις πατάτες, το μπρόκολο και τις μπανάνες θα με διατηρήσουν λεπτό και υγιή – όπως ακριβώς κάνουν για τους ανθρώπους που ζουν στην Ασία και το Περού.”
8
Το αλκοόλ δε μετατρέπεται σε λίπος. Οι φίλοι σου που περηφανεύονται για την κοιλίτσα τους από την μπύρα κάνουν λάθος. Αυτή η κοιλίτσα είναι στην πραγματικότητα κοιλίτσα πίτσας, γύρου και τηγανητών πατατών. Όμως, η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ συμβάλλει στο υπερβολικό βάρος παρέχοντας ευκολόχρηστες θερμίδες. Το σώμα καίει το αλκοόλ, αφήνοντας την τροφή να μετατραπεί σε λίπος στους γλουτούς σου. Επιπρόσθετα, το αλκοόλ μειώνει τον αυτοέλεγχο, προκαλώντας σου ανικανότητα να “φας μόνο ένα” απ’ όλα.
9
Η άσκηση βοηθά, αλλά δεν εξουδετερώνει τις γεμάτες λιπαρά και σάκχαρα τροφές. Πρώτα έλεγξε κάθε μπουκίτσα που περνά από τα χείλη σου και ακολούθως άρχισε να καις λίγες περισσότερες θερμίδες με την άσκηση. Βρες κάτι που αγαπάς να κάνεις ώστε να το αναμένεις με προσδοκία.
Μου αρέσει να περπατώ και να τρέχω στη φύση. Ονομάζω αυτές τις δραστηριότητες απόλαυση, όχι άσκηση. Δεν υπάρχει κάτι που σου αρέσει να κάνεις; Τένις, περπάτημα, ορειβασία, ποδηλασία, κολύμπι, χορός, κλπ;
10
Το να τρώνε έξω είναι μεγάλο παράπτωμα για τους πλείστους ανθρώπους: Μην κάνεις τα εστιατόρια το βασικό σου μάγειρα. Ακόμη και αν ζητήσεις από το σερβιτόρο να μην βάλει επιπρόσθετο λάδι, τις περισσότερες φορές θα σου σερβίρουν ένα γεύμα απαστράπτον από το λάδι.
Αν είναι απαραίτητο να φας έξω, διατήρησε το γεύμα σου απλό, όπως ψητές πατάτες, γλυκοπατάτες, φασόλια και ρύζι με βραστά λαχανικά ή σαλάτες. Ή επέλεγξε ένα καλό εστιατόριο και προκάλεσε το μάγειρα να σου ετοιμάσει μια δημιουργία χωρίς λάδι, χωρίς επεξεργασμένους υδατάνθρακες, με λαχανικά και φρούτα.

Αρχική δημοσίευση από το Dr. Moucdougall
Διόρθωση και τροποποίηση από το Dr. Mouroutis



Διαφημίσεις


Αν νιώθεις πως είσαι Άνθρωπος,

Αν κατάλαβες πως ΕΣΥ είσαι αυτός

που αποφασίζει την πραγματικότητα....

Σε προσκαλώ στην κοινωνία

των Συνειδητών Συν-Δημιουργών

Στόχος μας να αγκαλιάσουμε όλο τον πλανήτη στη νέα Αρμονική Πραγματικότητα!


Olymbia MaTerra HelleNica

μέσα απο την ΕΝθύμηση, τη ΣΥΝθεση και την ΠΑΙΔΕΙΑ