24 Δεκ 2010

Με συν-είδηση στο γιορτινό τραπέζι...


Μέρες χαράς και μέρες γιορτής έφτασαν. Χαρούμενα πρόσωπα και γιορτινά τραπέζια... 
Ειδικά εμείς οι Έλληνες έχουμε συνδέσει τις οικογενειακές αυτές γιορτές αγάπης με το καλό φαγητό. Το καλό φαγητό όμως, πέρα από το μοίρασμα της τροφής μεταξύ αγαπημένων ανθρώπων (δεν τα ονόμαζαν τυχαία "αγάπες") οφείλει να είναι και μέρος της συνείδησης μας, της ενέργειας που μας διέπει και μας διατηρεί υγιείς, χαρούμενους και δυνατούς. 

Έτσι θα ήθελα να σας χαρίσω ορισμένα αποσπάσματα από το νέο ηλεκτρονικό βιβλίο των εκδόσεων "Τοξότης" που θα είναι σύντομα κοντά σας... και αναφέρεται στα πολυεπίπεδα πλεονεκτήματα της χορτοφαγικής ζωής....

Ας φυλάξετε αυτές τις γνώσεις κάπου σε  μιαν άκρη της καρδιάς σας... ποιός ξέρει ίσως σας φανούν χρήσιμες καθώς θα επιλέγεται με τι θα γεμίσετε τα πιάτα, αλλά και το σώμα σας στο γιορτινό χριστουγεννιάτικο τραπέζι...



«Τίποτε δεν μπορεί να αυξήσει τόσο πολύ την υγεία του ανθρώπου και τις ευκαιρίες επιβίωσης πάνω στη Γη, όπως το βήμα προς τη χορτοφαγική διατροφή.»
(Albert Einstein)


ΧΟΡΤΟΦΑΓΙΑ

Για πολλούς ανθρώπους η κατανάλωση κρέατος είναι μια αυτονόητη κατάσταση. Είναι κάτι για το οποίο δεν κάνουν περεταίρω σκέψεις. Όποιος όμως σταματήσει για λίγο και αναρωτηθεί σχετικά με τις διατροφικές του συνήθειες, αναγνωρίζει σύντομα, πως υπάρχει ένας καίριος λόγος που συνδέεται με την κατανάλωση κρέατος, με τον οποίο συνδέονται μάλιστα πολλά προβλήματα και μειονεκτήματα .
Ενώ μέχρι πριν τριάντα χρόνια η «παραίτηση» από την κατανάλωση κρέατος θεωρούνταν ως κάτι εξωτικό και μη «νορμάλ», σήμερα ο αριθμός των χορτοφάγων αυξάνει συνεχώς -ειδικά ανάμεσα στους νέους ανθρώπους. Παλαιότερα οι αιτίες για μια «ακρεοφαγική» ζωή ήταν κυρίως ηθικές ή θρησκευτικές. Στις νεότερες εποχές οι λόγοι υγείας ή τα οικολογικά κίνητρα κερδίζουν ολοένα και περισσότερο σε σημασία. Σύμφωνα με μία στατιστική του Συνδέσμου Χορτοφάγων Γερμανίας, κάθε εβδομάδα γίνονται 4000 άνθρωποι χορτοφάγοι. Για να ανταγωνιστούν αυτή την εξέλιξη προσφέρουν εν τω μεταξύ ολοένα και περισσότερα μη-χορτοφαγικά εστιατόρια και χορτοφαγικά μενού. 

Στην Ευρώπη η Γερμανία έχει τους περισσότερους χορτοφάγους  (περίπου 7,3 εκατομμύρια άνθρωποι, δηλαδή 9% του πληθυσμού – αξιοπρόσεκτο σημείο: 14% γυναίκες χορτοφάγοι και μόλις 4% άντρες χορτοφάγοι), με την Ιταλία να ακολουθεί (περίπου 5,7 εκατομμύρια δηλαδή 10%), Μεγάλη Βρετανία (περίπου 3,6 εκ. δηλαδή 6%), Ιρλανδία (6%), Κάτω Χώρες/Ολλανδία (4,3%), Ισπανία (4%), Σουηδία, Αυστρία και Ελβετία (από 3-4%). Στην Ινδία, τη μητέρα της χορτοφαγίας, ζουν περίπου 400 εκατομμύρια άνθρωποι χορτοφαγικά (δηλαδή το 40% του πληθυσμού).

Τέσσερις τύποι χορτοφαγίας: Σε γενικές γραμμές ξεχωρίζει κανείς βασικά τέσσερις τύπους χορτοφάγων:
(1) Vegan (Βέγκαν): τρέφονται αποκλειστικά από φυτικά προϊόντα και αφήνουν εκτός της διατροφής τους το κρέας, τα ψάρια, τα αυγά και τα γαλακτοκομικά.
(2) Lakto-Vegetarier (Λάκτο-χορτοφάγοι): δεν τρώνε καθόλου κρέας, ψάρι, αυγά, αλλά καταναλώνουν γαλακτοκομικά προϊόντα.
(3) Ovo-Vegetarier (Όβο-χορτοφάγοι): οι οποίοι δεν τρώνε καθόλου κρέας, ψάρια και γαλακτοκομικά, αλλά καταναλώνουν αυγά (συχνά για λόγους υγείας, π.χ. λόγω ευαισθησίας στη λακτόζη ή αλλεργίες που οφείλονται στη λακτόζη).
(4) Ovo-Lakto-Vegetarier (Όβο-Λάκτο-χορτοφάγοι): οι οποίοι δεν τρώνε καθόλου κρέας και ψάρια, αλλά ωστόσο τρώνε γαλακτοκομικά και αυγά..

Στο βιβλίο «Ζώντας Χορτοφαγικά- Προταιρήματα μιας ακρεοφαγικής διατροφής», θα βρείτε μία σειρά από τους πιο βασικούς λόγους και επιχειρήματα για μια χορτοφαγική διατροφή, δηλαδή για μια διατροφή δίχως κρέας και ψάρια (με κριτική σκέψη όσων αφορά την κατανάλωση αυγών και γάλακτος). Εκτός αυτού αναφέρονται ηθικά και φιλοσοφικά επιχειρήματα. 

Λόγοι Υγείας (από το πρώτο κεφάλαιο)

·         Καρδιακά νοσήματα
·         Καρκίνος
·         Ρευματικά
·         Οστεοπόρωση
·         Επιβάρυνση από Διοξίνες
·         Προβλήματα πέψης
·         Έλλειψη πρωτεϊνών;
·         Έλλειψη σιδήρου;
·         Έλλειψη βιταμίνης Β-12;
·         Χρειάζεται ο άνθρωπος αυγά;
·         Χρειάζεται ο άνθρωπος ζωικό γάλα;
·         Είναι ο άνθρωπος από τη φύση του χορτοφάγος;
·         Μετάβαση σε μια χορτοφαγική διατροφή

Προκαλεί η κρεοφαγία συγκεκριμένες ασθένειες; Μπορεί αντίστροφα μια καθαρά χορτοφαγική διατροφή να ενδυναμώσει την Υγεία; Μπορεί να συνδράμει στην αποφυγή συγκεκριμένων νόσων ή να υποστηρίξει διαδικασίες ίασης; 

Οι χορτοφάγοι απαντούν με ένα καθαρό «ναι» στα παραπάνω ερωτήματα με βάση τη δική τους πρακτική εμπειρία. Αναφέρουν μια βελτίωση της καλής τους κατάστασης, η οποία δεν αφορά μόνο την σωματική τους κατάσταση, αλλά περιλαμβάνει και πτυχές της ψυχικής τους υγείας. Εκτός αυτού, άνθρωποι που έκαναν τη μετάβαση στη χορτοφαγική διατροφή αισθάνονται μια νέα ελαφράδα (έλλειψη βάρους) όπως και μια αυξημένη δημιουργικότητα και ικανότητα συγκέντρωσης.   

Όπως αναφέρει το βιβλίο «Ζώντας χορτοφαγικά», οι λόγοι υγείας δεν είναι το μοναδικό, αλλά ούτε καν το βασικό επιχείρημα υπέρ μιας χορτοφαγικής διατροφής. Όσων αφορά το ερώτημα της υγείας, έχει εκτενώς αποδειχτεί πως μπορεί κανείς να τρέφεται πλήρως ικανοποιητικά δίχως να καταναλώνει κρέας, ψάρια ή γαλακτοκομικά προϊόντα. Είναι ωστόσο γεγονός πως και με μια μέτρια κατανάλωση κρέατος μπορεί κανείς  να ζει υγιεινά. Όποιος τρώει το πολύ μία ή δύο φορές την εβδομάδα κρέας (βιολογικής ποιότητας), όπως και οι παππούδες μας, δεν υπόκειται ή υπόκειται σε ιδιαίτερα χαμηλό βαθμό στους ακόλουθους κινδύνους για την υγεία.  

Παρά ταύτα θέλουμε εδώ να αναφερθούμε εκτενώς στις επικίνδυνες για την υγεία διαστάσεις της σημερινής κατανάλωσης κρέατος, διότι ιατρικές μελέτες και εξετάσεις σε όλες τις ηπείρους παρέχουν ολοένα και περισσότερες αποδείξεις, πως η αυξημένη κατανάλωση κρέατος οδηγεί ή τουλάχιστον υποστηρίζει την πρόκληση  πολλών ασθενειών. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τις λεγόμενες ασθένειες του πολιτισμένου κόσμου, όπως: αρτηριοσκλήρωση, καρδιοπάθειες, ασθένειες του κυκλοφορικού συστήματος, πίεση, κατακράτηση υγρών, προβλήματα μεταβολισμού, υπερβολικό βάρος, δερματοπάθειες, αλλεργίες,  ποδάγρα, οστεοπόρωση, ρευματικά, διαβήτης, και καρκίνος –όλες τους εκφυλιστικές, συχνά χρόνιες παθήσεις,  οι οποίες αποδεδειγμένα εμφανίζονται πολύ σπάνια στους χορτοφάγους. 

Επιπλέον οι χορτοφάγοι εμφανίζουν σημαντικά λιγότερες περιπτώσεις υποσιτισμού, παχυσαρκίας, υψηλής κατανάλωσης αλκοόλ ή τάση προς εθισμό στη νικοτίνη. Ακόμη και τους επιβαρυντικούς περιβαλλοντικούς ρύπους αντιμετωπίζει, το σε γενικές γραμμές ισχυρότερο ανοσοποιητικό τους σύστημα, καλύτερα.  

Πριν από εκατό χρόνια στην Ευρώπη αποτελούσαν τη βάση της ανθρώπινης διατροφής τα δημητριακά, τα λαχανικά, τα όσπρια, οι πατάτες, τα φρούτα και σποραδικά τα γαλακτοκομικά από αγελάδες ελεύθερης βοσκής. Με αυτή τη διατροφή κάλυπταν οι άνθρωποι ικανοποιητικά τις ανάγκες τους για τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά (πρωτεΐνες, λίπη, υδατάνθρακες, βιταμίνες, μέταλλα και ιχνοστοιχεία και φυτικές ίνες). Μόλις κατά το δεύτερο μισό του 20ου αιώνα προστέθηκαν το κρέας, τα ψάρια, τα πουλερικά και τα αυγά σε μεγάλες ποσότητες μαζί με άλλα τρόφιμα χαμηλής διατροφικής αξίας (αποστειρωμένα προϊόντα γάλακτος, βιομηχανοποιημένα τρόφιμα και γρήγορο φαγητό-fast food). Έτσι οι Δυτικοευρωπαίοι και οι Αμερικανοί καταναλώνουν σήμερα σε σχέση με το έτος 1900 περίπου 33% περισσότερα γαλακτοκομικά, 50% περισσότερο βοδινό κρέας, 72% περισσότερα ψάρια, 190% περισσότερα αυγά και 280% περισσότερα πουλερικά. Αυτό όπως γίνεται κατανοητό έχει τεράστιες επιπτώσεις στην υγεία, πράγμα που γίνεται φανερό με τις λεγόμενες ασθένειες του πολιτισμένου κόσμου. (Σύμφωνα με τον Dr. med. Werner Hartinger, χειρούργο και πρώην πρώτο πρόεδρο της Ένωσης «Γιατροί ενάντια στα πειράματα σε ζώα», 1998).


Διαφημίσεις


Αν νιώθεις πως είσαι Άνθρωπος,

Αν κατάλαβες πως ΕΣΥ είσαι αυτός

που αποφασίζει την πραγματικότητα....

Σε προσκαλώ στην κοινωνία

των Συνειδητών Συν-Δημιουργών

Στόχος μας να αγκαλιάσουμε όλο τον πλανήτη στη νέα Αρμονική Πραγματικότητα!


Olymbia MaTerra HelleNica

μέσα απο την ΕΝθύμηση, τη ΣΥΝθεση και την ΠΑΙΔΕΙΑ